środa, 18 kwietnia 2012

Wiosenne tulipany i zupa ....

Na początek nasze trawnikowe tulipany ;). Specjalnie dla dziewczynek posadziłam jesienią tulipanki na trawniku.Jak dziewczynki wychodzą z domu to widzą wiosenne kwiatki.





No a teraz zupa ;). Super zdrowa i oczywiście smaczna. Znaleziona w internecie czerwona zupa ;).

SKŁADNIKI:
200 g czerwonej soczewicy
7 łodyg selera naciowego
po 1/2 papryki żółtej,zielonej i czerwonej
3 duże marchewki
2 duże cebule
2-3 ząbki czosnku
liść laurowy
3 ziela angielskie
1 łyżka czerwonej papryki
1/2 łyżeczki imbiru mielonego
sól,pieprz
olej do smażenia
2 łyżki koncentratu pomidorowego

WYKONANIE:
Soczewicę gotujemy w małej ilości wody.
Warzywa oczyszczamy i myjemy.
Cebulę,czosnek,paprykę kroimy w drobną kostkę.
Z selera naciowego usuwamy błonki i kroimy go w talarki.
Marchewkę ścieramy na tarce o drobnych oczkach.
Wszystkie warzywa smażymy na oleju tak aby zmiękły.
Warzywa zalewamy wodą,dodajemy przyprawy i gotujemy 20 minut na małym ogniu,pod przykryciem.
Po tym czasie dodajemy ugotowaną wcześniej soczewicę,przecier pomidorowy. Dokładnie mieszamy i ewentualnie doprawiamy pieprzem i solą. W razie gdyby zupa była zbyt gęsta możemy dolać wody. Gotujemy jeszcze 5-10 minut.

Ja nie lubię zup na wodzie,więc zamiast wody dodałam wywar mięsny. W drugim garnku ugotowałam pierś z kurczaka.Tą ciepłą wodę dolałam do warzyw,a mięso pokroiłam w drobne kawałki i dodałam do zupy.







Pyszna,polecam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz